Általános protokoll
Általános esetmegbeszélés – mikor érdemes ezt választani?
🧭 Mit várhatsz ettől a formától?
Szabadon hozhatod az esetedet, nincs megkötés módszertani szempontból.
Többszempontú megközelítést kapsz: a csoport különböző háttérrel és tapasztalattal gondolkodik veled.
Reflektív és strukturált támogatást kapsz – ha igényled, akár konkrét kérdésekkel vagy javaslatokkal.
Érzelmi és szakmai támogatásban is részesülsz: van tér a saját megélésednek, ugyanakkor a szakmai szempontok is kitisztulhatnak számodra.
✅ Hozd ide az esetet, ha...
1. Elakadtál egy klienssel, és nem tudod, hogyan tovább
Nem látsz világosan, nincs következő lépés.
Úgy érzed, amit eddig csináltál, nem hatékony.
Újra és újra ugyanaz ismétlődik, és nem tudod, miért.
2. Dilemmád van a diagnózissal kapcsolatban
Nem világos, hogy érdemes-e diagnózisban gondolkodni.
Nem tudod, milyen diagnosztikus keret lenne releváns.
Nem vagy biztos benne, hogy a kliens „belefér” abba a kategóriába, hogy még viheted őt.
3. Etikai vagy jogi kérdések merültek fel
Határátlépés gyanúja, titoktartás kérdése, gyermekvédelmi kötelezettség.
Nehézséget okoz az autonómia és felelősség közötti határ meghúzása.
Etikai konfliktus van benned vagy a rendszerben (pl. mit vállalsz el, mit nem).
4. Szervezeti vagy rendszerszintű nehézségek kapcsolódnak az esethez
Az eset nemcsak a kliensről szól, hanem az ő rendszeréről is (család, iskola, intézmény).
Problémát okoz a multidiszciplináris együttműködés (pl. orvos, tanár, gyám, kolléga).
Az ellátórendszer nem támogatja megfelelően az eset kezelését.
5. Úgy érzed, nem a „módszeredre” való a kliens
Más típusú intervencióra lenne szükség, de nem tudod, hová és hogyan irányítsd.
Kételyeid vannak, hogy kompetens vagy-e az adott kérdésben.
6. Saját működéseddel kapcsolatban bizonytalan vagy
Visszajelzést kaptál a klienstől, és nem tudod, hogyan értelmezd.
Úgy érzed, „nem vagy jó segítője” ennek a kliensnek.
Keveredik benned a személyes és szakmai szerep.
7. Komplex, sokdimenziós esetet szeretnél több szempontból megnézni
Diagnosztikus, módszertani, kapcsolati, rendszerszintű elemek is jelen vannak.
Jó lenne más megközelítések mentén is átgondolni (CBT-s, analitikus, rendszerszemléletű stb.).


